هواپيماي اكرايني، كرونا و تحريم عامل كاهش درآمد

به خبرنامه جامع تخصصي پزشكي خوش آمديد

هواپيماي اكرايني، كرونا و تحريم عامل كاهش درآمد

مديركل شوراي شهر فرودگاه امام خميني (ره) گفت: همزماني حوادثي مانند سقوط هواپيماي اوكرايني ، گسترش سپاه و تحريم هاي سركوبگرانه عليه ايران باعث درآمد شده است. فرودگاه امام خميني در سال گذشته 70٪ كاهش داشت در مقايسه با تا سال 2009 به گزارش تيتر نيوز ، محمدمهدي كربلايي امروز در نشست خبري با اشاره …

هواپيماي اكرايني، كرونا و تحريم عامل كاهش درآمد https://titr-news.ir/2021/05/هواپيماي-اكرايني،-كرونا-و-تحريم-عامل-ك/ تيتر نيوز Wed, 26 May 2021 14:17:08 0000 اقتصادي https://titr-news.ir/2021/05/هواپيماي-اكرايني،-كرونا-و-تحريم-عامل-ك/ مديركل شوراي شهر فرودگاه امام خميني (ره) گفت: همزماني حوادثي مانند سقوط هواپيماي اوكرايني ، گسترش سپاه و تحريم هاي سركوبگرانه عليه ايران باعث درآمد شده است. فرودگاه امام خميني در سال گذشته 70٪ كاهش داشت در مقايسه با تا سال 2009 به گزارش تيتر نيوز ، محمدمهدي كربلايي امروز در نشست خبري با اشاره …

مديركل شوراي شهر فرودگاه امام خميني (ره) گفت: همزماني حوادثي مانند سقوط هواپيماي اوكرايني ، گسترش سپاه و تحريم هاي سركوبگرانه عليه ايران باعث درآمد شده است. فرودگاه امام خميني در سال گذشته 70٪ كاهش داشت در مقايسه با تا سال 2009

به گزارش تيتر نيوز ، محمدمهدي كربلايي امروز در نشست خبري با اشاره به كاهش درآمد فرودگاه در سال گذشته اظهار داشت: البته به دليل درآمد خارجي فرودگاه و افزايش نرخ ارز ، درآمد اين مجموعه كاهش نيافته است بسيار زياد ، اما چون تا حدي قيمت فرودگاه به خارجي ها پول است ، قيمت ريال نيز افزايش يافت و درآمد فرودگاه كاهش يافت.

وي افزود: “پس از سال 1398 ، تعداد پروازها در فرودگاه به ميزان قابل توجهي كاهش يافت ، به طوري كه از مارس 2009 تا مه سال گذشته ، تعداد پروازها به تعداد پروازهاي انگشتان در فرودگاه رسيد ، اما به تدريج در اواسط پايان در سال تعداد پروازهاي روزانه به 20 پرواز رسيده است. “حداكثر 30 پرواز. تعداد پروازها از 45 پرواز در روز در مارس سال گذشته و به 65 پرواز در آوريل 1400 افزايش يافت و اكنون تعداد پروازهاي روزانه 50 تا 60 پرواز است. اين زماني است كه پروازها در سال 1996 حدود 300 پرواز در روز بوده و ظرفيت فرودگاه 250 پرواز در روز بوده است.

مديرعامل فرودگاه حضرت امام (ره) فرودگاه حضرت امام ادامه داد: مسئله ديگر تعداد مسافران پرواز است و ما با كاهش تعداد مسافر در هر پرواز روبرو هستيم ، بنابراين تعداد مسافران هر پرواز از 100 تا 150 مسافر است. “همچنين لازم به ذكر است كه تعداد كل پروازهاي مسافري در سال گذشته 8500 و پرواز باري 2300 پرواز بوده است. سال گذشته 1 ميليون مسافر از فرودگاه استفاده كردند كه نسبت به گذشته بسيار كمتر است.

كربلايي در مورد بازگشت خطوط هوايي خارجي به فرودگاه امام خميني گفت: پروازهاي امارات متحده عربي ، قطر ، تركيه ، روسيه ، ارمنستان و ونزوئلا پرواز مي كنند و از اين فرودگاه حركت مي كنند.

بدهي 1200 ميليارد دلاري صنعت هواپيمايي

وي همچنين در مورد ميزان بدهي در فرودگاه فرودگاه امام خميني (ره) ادامه داد: در حال حاضر ميزان بدهي سفر هوايي به فرودگاه 1200 ميليارد تومان است كه شركت هاي بزرگ هواپيمايي بيشترين بدهي را دارند. اين ميزان بدهي مختص شركتهاي هواپيمايي محلي است و شركتهاي هواپيمايي خارجي هيچ بدهي به فرودگاهها ندارند.

فرودگاه حضرت امام (ره) ، مديركل شركت حمل و نقل شهري ، گفت: “با توجه به همكاري ما با خطوط هوايي ، ما شرايط دشواري را كه خطوط هوايي با آن روبرو هستند درك مي كنيم. فرودگاه ها ، و اگر كساني نبودند كه تحت اين فشار ، ما نمي توانيم شركت هاي هواپيمايي را مجبور كنيم بدهي هاي خود را تسويه كنند.

كربلايي سپس از انتقال پروازهاي داخلي به فرودگاه امام خميني (ره) صحبت كرد و گفت: “دو سال پيش با افتتاح ترمينال سلام ، زيرساخت ها براي انتقال پروازهاي داخلي به فرودگاه امام خميني فراهم شد.” با اين حال ، برخي موانع و مقاومت ها از جمله شيوع ويروس كرونا و كاهش پروازهاي داخلي در كشور وجود دارد كه مانع از وقوع اين امر شده است.

وي ادامه داد: اكنون ، با توجه به بهسازي راه آهن سمت چپ در فرودگاه مهرآباد ، از ما خواسته شده است كه امكان انتقال چند پرواز از مهرآباد به فرودگاه حضرت امام (ره) را فراهم كنيم و از اين حركت استقبال كرديم. ما نيز چنين هستيم. آماده استفاده از قابليت هاي دو ترمينال فرودگاه براي دريافت پروازهاي مسافت طولاني در داخل است.

مديرعامل شركت شهر فرودگاه امام خميني (ره) همچنين در مورد ترمينال سلام گفت: به دليل كاهش پروازها ، به منظور كاهش قيمت ها ، فعاليت ترمينال سلام را به طور موقت متوقف كرديم. البته ما از اين فرصت استفاده كرده و اين ترمينال را ارتقا و تكميل كرديم.

وي گفت: يكي از افتخارات ما اين بود كه در آن دوره ، عليرغم فشارهاي اقتصادي ، ما هنوز از نظر توسعه ، از نيروي كار و كاهش مزايا و مزاياي آنها نكاهيده ايم. مناطق اقتصادي آزاد و خصوصي در شهر امام خميني فرودگاه: براي توسعه ما در اين مناطق به ميلياردها تومان سرمايه نياز داريم. ما سعي كرده ايم با به روزرساني سيستم و برنامه ريزي براي سرمايه گذاري و تكميل زيرساخت ها در دوره پس از تاجگذاري ، براي دوره پس از كرونا ويروس آمادگي بيشتري داشته باشيم. همچنين ، طرح كامل شهر فرودگاه و برنامه تفصيلي مكان هاي مختلف دنبال شد و ما برنامه ريزي كرديم كه كار منطقه آزاد را براي تكميل توسعه زيرساخت ها در منطقه پيشران آغاز كنيم. در منطقه باز ، يك پيشرانه 240 هكتاري مورد بررسي قرار گرفت و ما سرمايه گذاران را براي اين منطقه محدود و هواپيما جذب كرديم.

انعقاد يك معامله چند ميليارد دلاري با سرمايه گذاران

كربلايي گفت: براي توسعه شهرهاي منطقي در منطقه با چندين سرمايه گذار مذاكره شده است. تاكنون يك ميليارد توافق نامه بودجه امضا يا نهايي شده است. برخي از اين قراردادها به صورت انتقال زمين است و زمين آماده انتقال به ديگران است.

مديركل شركت حمل و نقل شهري فرودگاه حضرت امام درباره منطقه اقتصادي آزاد و خصوصي شهر فرودگاه امام خميني (ره) گفت: زيرساخت هايي مانند جمع آوري غير ماليات در سال هاي اوليه ، لغو حقوق گمركي و صادرات و واردات كالا ، از جمله يك كمپين در فرودگاه امام امام خميني است. ما همچنين زيرساخت هايي را براي انتقال زمين به سرمايه گذاران فراهم كرديم. البته ، فروشندگان زمين به زمين هاي اطراف شهر فرودگاه آمدند ، اما ما آن را با هزينه مهارت در قالب اجاره بلند مدت به سرمايه گذاران ارائه داديم. براي سرمايه گذاري هاي كلان ، امكان انتقال دائمي زمين با كمك هيئت مديره شركت نيز وجود دارد.

وي در مورد وضعيت اخير مستقر شدن ايرتاكسي در فرودگاه امام خميني گفت: “توافق نامه اي در مورد ايجاد ايرتاكسي در اين شركت انجام شد و اين زمين در اختيار شركت قرار گرفت. اما توافق نشان داد كه مجوز سازمان لازم است.” هواپيما و تعمير هواپيما. اين شركت هواپيمايي يكي از خطوط هوايي بزرگ كشور است اما داراي ابعادي كوچك است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.