مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرده است كه ارزش كل تجارت الكترونيكي در ايران طي سال گذشته 7.7 برابر افزايش يافته است. به گزارش تيتر نيوز ، آخرين گزارش تهيه شده توسط اين مركز نشان مي دهد كه در نيمه نخست امسال بيش از 1.5 ميليارد تراكنش بانكي در بازار تجارت الكترونيكي انجام شده است. …
اينستاگرام بازار اصلي تجارت مجازي ايران https://titr-news.ir/2021/02/اينستاگرام-بازار-اصلي-تجارت-مجازي-اير/ تيتر نيوز Sun, 21 Feb 2021 21:10:22 0000 اقتصادي https://titr-news.ir/2021/02/اينستاگرام-بازار-اصلي-تجارت-مجازي-اير/ مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرده است كه ارزش كل تجارت الكترونيكي در ايران طي سال گذشته 7.7 برابر افزايش يافته است. به گزارش تيتر نيوز ، آخرين گزارش تهيه شده توسط اين مركز نشان مي دهد كه در نيمه نخست امسال بيش از 1.5 ميليارد تراكنش بانكي در بازار تجارت الكترونيكي انجام شده است. …
مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرده است كه ارزش كل تجارت الكترونيكي در ايران طي سال گذشته 7.7 برابر افزايش يافته است.
به گزارش تيتر نيوز ، آخرين گزارش تهيه شده توسط اين مركز نشان مي دهد كه در نيمه نخست امسال بيش از 1.5 ميليارد تراكنش بانكي در بازار تجارت الكترونيكي انجام شده است. شركت كنندگان در بازار 88 نفر در 20 و 50 سالگي هستند. ارزش اسمي اين بازار بيش از 63،639 ميليارد اتم تخمين زده شده است.
در اين سال ارزش تجارت الكترونيكي 2.7 برابر بيشتر از سال گذشته بود. با اين حال ، ارزش چنين معاملات در 2 سال در مقايسه با 1 سال دو برابر شد. به عبارت ديگر ، در يك سال ، ارزش معاملات الكترونيكي تقريباً 6 برابر بيشتر از يك سال بود ، رقمي كه رشد بسيار بالا و قابل توجهي را در ديجيتال سازي تجارت در ايران نشان مي دهد. به عبارت ديگر ، كرونا تقريباً رشد بازاريابي خود را دو برابر كرده است.
دليل اصلي اين رشد قابل توجه محدوديت هاي ايجاد شده توسط ويروس كرونا در تجارت حضوري طي يك سال گذشته است و بنابراين تعداد انتقال هاي مجازي به ميزان واقعي سال گذشته به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است. انتقال سال گذشته ، 166 هزار ميليارد تومان گزارش شده و امسال اين رقم به 9 هزار و 9 هزار تومان رسيده است. تعداد معاملات الكترونيكي نيز از 1.01 ميليارد معامله در نيمه اول سال گذشته به 1.53 ميليارد معامله افزايش يافته است.
با توجه به شرايط موجود ، تعداد قابل توجهي از واحدهاي تجاري فقط در زمينه مجازي فعاليت مي كنند و اين تعداد در سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است. آمارها نشان مي دهد كه بازارهاي برق در ايران عمدتا در دست جوانان است. هشتاد درصد متقاضيان ورود نماد به بازار الكترونيكي در نيمه اول سال جاري زير 50 سال هستند. در اين دوره ، جايزه نماد توسط گروه سني به شرح زير بود. حدود 46 درصد صاحبان واحدهاي تجارت الكترونيكي 30 تا 40 ساله هستند. متقاضيان نماد در گروه سني 20 تا 30 سال 23 درصد و در گروه سني 40 تا 50 سال 19 درصد بودند. همچنين يازده مالك واحدهاي تجارت الكترونيكي كه سال گذشته متقاضي دريافت اين گواهينامه شدند ، جوانان بالاي 50 سال هستند. جوانان بيش از 58 بازارياب الكترونيكي را تشكيل مي دهند و به ترتيب افراد ميانسال با 27٪ ، بزرگسالان با 10٪ و كودكان و نوجوانان با 5٪ قرار دارند.
مطالعات نشان مي دهد كه تفاوت هاي جدي در عملكرد زنان و مردان از نظر خريد و فروش وجود دارد. اگرچه 87٪ از عرضه كالاها و خدمات در بازار الكترونيكي ايران در اختيار مردان است و تنها 13٪ از زنان در اختيار زنان است ، اما سهم زنان و مردان در بازار برابر است. و 50 50 50 . طبق آخرين آمار كل كارمندان بالاي 15 سال در تابستان سال 95 ، ارائه شده توسط مركز آمار ايران ، متوسط تعداد كارمندان در كشور كل نيروي كار 21 كارمند واحد تجارت الكترونيكي است. تعداد كارمندان در بازارهاي مختلف تجارت الكترونيكي 5 ميليون نفر برآورد شده است.
اگرچه اين مركز در گزارش خود جزئيات بازارهاي مجازي را بيان نكرده است ، اما در ميان شبكه هاي اجتماعي ، اينستاگرام پركاربردترين شبكه اجتماعي در ايران است ، بزرگترين تجارت الكترونيكي كشور از نظر اندازه كاربر و ميزان عرضه آن است. كالا ها و خدمات.
انتهاي پيام
- چهارشنبه ۰۶ اسفند ۹۹ | ۱۲:۴۰
- ۱۸ بازديد
- ۰ نظر