“به هزينه خودرويي كه مي خريد فكر كنيد.” اين جمله توسط بسياري شنيده شده است و اكنون بايد بيشتر به آن تكيه كنيد. به گزارش تيتر نيوز ، روزنامه دنيا اقصاد در ادامه دوباره نوشت: جستجوي خبرنگار ما نشان مي دهد كه حداقل قيمت سوخت خودروهايي مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان براي …
افزايش نرخ روغن موتور و طولانيشدن دوره تعويض https://titr-news.ir/2021/09/افزايش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانيشدن-دو/ تيتر نيوز Mon, 06 Sep 2021 00:46:25 0000 عمومي https://titr-news.ir/2021/09/افزايش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانيشدن-دو/ “به هزينه خودرويي كه مي خريد فكر كنيد.” اين جمله توسط بسياري شنيده شده است و اكنون بايد بيشتر به آن تكيه كنيد. به گزارش تيتر نيوز ، روزنامه دنيا اقصاد در ادامه دوباره نوشت: جستجوي خبرنگار ما نشان مي دهد كه حداقل قيمت سوخت خودروهايي مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان براي …
“به هزينه خودرويي كه مي خريد فكر كنيد.” اين جمله توسط بسياري شنيده شده است و اكنون بايد بيشتر به آن تكيه كنيد.
به گزارش تيتر نيوز ، روزنامه دنيا اقصاد در ادامه دوباره نوشت: جستجوي خبرنگار ما نشان مي دهد كه حداقل قيمت سوخت خودروهايي مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان براي خودروهاي خارجي و شاسي بلند هزار تومان تنظيم شده است. افزايش قيمت سوخت خودرو كه نوعي محصول پالايشگاهي است از سال گذشته آغاز شد و از ابتداي سال تاكنون قيمت سوخت خودرو در حدود 30 افزايش يافته است.
در نتيجه ، به دليل هزينه بالاي خدمات خودرو ، مشاهدات ما نشان مي دهد كه دوره هاي تغيير سوخت طولاني تر است. به عنوان مثال ، صاحبان خودروهايي كه سوخت خود را در 6000 كيلومتر تغيير مي دهند ، اكنون ترجيح مي دهند 1000 تا 2000 كيلومتر منتظر بمانند و سپس به سرويس بروند ، اما اين واقعا به موتور خودرو آسيب مي رساند. تقاضا به سمت شركت هاي نفتي ايراني و خارجي نيز سوق پيدا كرده است ، زيرا نفت با مارك خارجي اغلب پس از تحريم ها “تقلبي” است.
خدمات سوخت چقدر است؟
پادشاه اسماعيلي كه تعويض روغن دارد در مورد شرايط دستمزد مي گويد كه ليست قيمت اتحاديه كافي نيست و “اگر مي خواهيم با نرخ اتحاديه تجارت كنيم ، بايد آن را در اينجا ببنديم.” به گفته فروشنده ، قيمت انواع سوخت موتور و مواد مصرفي خودرو مانند فيلترهاي هوا بيش از 100 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است: پرايد به 150 هزار تومان رسيده است. “ساير هزينه ها جداگانه فشار مي آورند.”
شاه اسماعيلي مي گويد: “هزينه اجاره مغازه دو برابر شده و دستمزد كارگران افزايش يافته است ، اما اتحاديه اين هزينه ها را در نظر نمي گيرد.” سال گذشته ماهيانه 10 ميليون تومان به كارگري مي دادم ، امسال 17 ميليون تومان. اين هزينه ها را كجا بايد پرداخت كنم؟ “از همان فروشگاه.”
به گفته فروشنده ، ما معمولاً با فروش اقلامي مانند “لوازم جانبي يا ساير وسايلي كه نيازي به استفاده ندارند ، درآمد را حفظ مي كنيم ، در غير اين صورت با تغيير فيلتر روغن و هوا نمي چرخد”.
فروشنده قيمت سرويس خودرو را از 405 تا 280 تا 350 هزار تومان تعيين كرده است: “بسته به نوع سوخت و فيلتر استفاده شده ، قيمت متغير است.” ، كه با هزينه فيلتر هوا و سوخت 160000 تومان و 300000 تومان و حقوق يك دانشجو “
فروشگاه شاه اسماعيلي در مركز شهر قرار دارد و “محصولاتي كه ما استفاده مي كنيم براي خودروهاي متوسط مناسب است ، معمولاً ماشين هاي داخلي كه از روغن ايران نيز استفاده مي كنند.” برخي از روغن هاي خارجي نيز درصد زيادي افزايش قيمت داشتند.
قيمت خدمات يك خودرو در شمال شهر از 400000 تومان شروع مي شود. اكبري ، مسئول اين مركز مي گويد: “دليل اين تفاوت قيمت تفاوت هزينه ها است.” “مطمئناً يك فروشگاه در مركز شهر كمتر از من هزينه دارد.”
فروشنده هزينه خدمات خودرو را 206 معادل 400000 تومان تعيين كرد “كه معمولاً بستگي به سوخت و فيلتر مورد استفاده آنها از 450،000 تا 500،000 تومان دارد”.
هزينه سرويس خودروهاي خارجي حداقل 50 بالاتر است. اكبري در مورد هزينه يك شاسي بلند مانند پرادو مي گويد: “ميزان سوختي كه يك ماشين شاسي بلند مصرف مي كند بسيار زياد است.” به عنوان مثال ، تويوتا پرادو به پنج و نيم ليتر سوخت نياز دارد ، كه اين ماده خوب محسوب مي شود. . دستگيري حدود 900000 تومان هزينه داشت. “رقمي كه شاه اسماعيلي آن را در مركز شهر 750000 تومان تعيين كرد. و بسته به نوع خدمات ، مي تواند تا 900000 تومان افزايش يابد.
روغن تقلبي
جستجوي خبرنگار ما نشان مي دهد بيشترين تقاضا براي خودروهاي ايراني در پسته يا روغن خارجي است. تقاضاي خودروهاي خارجي به مارك هاي Castrol و Lycomi. اكبري درباره وضعيت نفت خارجي در بازار گفت: پيش از اين روغن موتور هيونداي از كره وارد مي شد و به دليل كيفيت خوب ، تقاضاي خوبي داشت ، اما پس از تحريم ها وارد نمي شد. “” اين مارك ها هنوز در بازار ، اما ما از آنها استفاده نمي كنيم زيرا كيفيت يكساني ندارند و اغلب تقلبي هستند. “
فروشنده ديگري در مورد نفت خارجي مي گويد: “محصولات خوب در بازار كمياب هستند و نمي توان روغن تقلبي را به خريدار داد. برخي از مارك هاي نفتي خارجي مانند Castrol در ايران پر شده است و ما از آنها استفاده مي كنيم.” ما از آنجا خريد مي كنيم و تقلبي است ، دست ما هيچ جا بسته نيستند ، اما مي توان به نفت شركت اعتماد كرد. “
شاه اسماعيلي قيمت برخي از نمونه هاي روغن خارجي را اينگونه توصيف مي كند: “هوندا كه از كره آمده بود 200 هزار تومان فروخته شد و اكنون اين شركت به حدود 500 هزار تومان رسيده است.”
كيلومترهاي زياد
گفتگوهاي ما با فروشندگان نشان مي دهد كه با افزايش هزينه خدمات سوخت ، مردم بعداً به خدمات خودرو روي مي آورند. شاه اسماعيلي مي گويد: “مشتريان من 100٪ معمولي هستند و در اين محله زندگي مي كنند.” هشتاد درصد مشترياني كه در 6000 كيلومتر سوخت را تغيير مي دهند ، اكنون بيشتر منتظر مي مانند و سوخت را از 7000 به 8000 تغيير مي دهند. كسي كه كارمند است نمي تواند هزينه سوخت را به 500000 تومان در هر 6000 كيلومتر تغيير دهد ».
به گفته فروشنده ، مردم معمولاً نيم ليتر روغن را در كيسه نگه مي دارند و “وقتي بيش از 6000 شد ، روغن را روي موتور مي گذارند تا بعداً روغن را تعويض كنند”.
به گفته فعالان اين حوزه ، نفت خارجي “تا 9000 كيلومتر قابل استفاده است ، اما نفت ايران بايد از 6000 به 7000 كيلومتر تغيير كند”.
علاوه بر روغن بازار تقلبي ، برخي خرده فروشان در داخل معدن نفت مبادله مي كنند. به عنوان مثال ، قوطي هاي روغن هيونداي حاوي روغن ايراني هستند ، بنابراين پيشنهاد مي شود در صورت مراجعه به تعويض روغن كه از آن مطمئن نيستيد ، آنلاين روغن پيشنهادي را مي توان بررسي كرد. همچنين با تغيير سوخت در طول زمان ، عمر خودرو افزايش مي يابد.
انتهاي پيام
- دوشنبه ۱۵ شهریور ۰۰ | ۱۰:۴۲
- ۸ بازديد
- ۰ نظر